לפני שנתיים כתבתי כאן על החוויה של יום העשרים באפריל. שנה שעברה לא כתבתי על זה, אם כי ביקרנו ברחבת המוזיאון, שכן שנה קודם O פספס את המאורעות. השנה החלטנו לבוא לראות את החוויה ממש בארבע ועשרים, שהיא היא השעה שבא כולם מדליקים יחדיו.
מסקנה חלקית: פעם בחיים מספיקה לראות את ההדלקה ההמונית. אם ממש רוצים לבקר שם, עדיף לפני. גם עדיף שלא ירד גשם, שגרם לכולם לבוסס במדמנה (בדיוק דישנו שם כמה ימים קודם), אבל להגיע ממש בארבע ועשרים זה להידחק ולהידחף בשיא הצפיפות, כשכמעט כולם מסביב מסטולים. תענוג מפוקפק, בעיקר כשאתה לא מסטול.
אז בגדול היתה חזרה על השנים הקודמות, אם כי השנה (לפי הרדיו) היו הרבה יותר דוכנים שמכרו בגלוי. אני לא שמתי לב שהשנה היו יותר דוכנים, אבל כן היה דוכן שגם מסר כרטיסי ביקור עם מספר טלפון, מה שמעיד על כמה הם מרגישים בטוחים.
בעיקר אני שם לב להבדל הדרמטי בין איך שמקבלים את זה בשיוויון נפש בונקובר, לעומת המלחמה שאוסרת משטרת ישראל על הסטלנים החביבים של ״ליל הבאנגים הגדול״: עצרו את המארגנים, ובאירוע עצמו עצרו עוד 30 איש. אפשר לחשוב - קצת גראס. גם כאן הייתי מעדיף שזה יהיה חוקי, כי זה יאפשר לעשות אירועים כאלו באופן יותר מאורגן, שיכלול בדיקת גיל - כמו באירוע עם אלכוהול. גם השנה היו צעירים שגרמו לי לרצות שיבדקו גיל בכניסה. רק שאין כניסות לאירוע, וכל דיכפין וגו׳.
לפני האירוע תקענו עוגת גבינה בטריז אורגניק, ואחרי סרנו אל S ו- B, וקינחנו את סוף השבוע של הפסחא בארוחה לתפארת אצל A ו- K. הוא בשלן אמיתי, A, והניסיונות שלו למתכונים חדשים יוצאים מדהימים.
מה שמזכיר לי: את המועד של סדר פסח עשינו בסקי בוויסטלר - היתה חוויה מתקנת, שכן ההר היה כמעט ריק, לא היו תורים, ומעל קו העצים היה שלג מעולה ולא יותר מדי רוח. אפילו קצת שמש.
הכוכבים הסתדרו ככה שביום שישי קיבלנו חופש - לכבוד יום שישי הטוב (פסחא, בכל זאת), והחלטנו לעשות מיני סדר אצלנו בבית - סוף סוף יש מקום! אז הזמנו חברים (D ו- T והבנות, A ו- Y, וכמו שאיימתי שנה שעברה, הענשנו את S ו- B עם קצת יידישקייט), בישלנו, הבנות הקטנות שרדו כ- 20 דקות, מה שאיפשר לי להקריא את ״רשע, מה הוא אומר״, אבל לא הרבה חוץ מזה. נשארנו כמובן עם המון אוכל, ושתינו כהוגן. היה נחמד.
אם וכשיהיו לנו ילדים, אבחן יותר לעומק מה בדיוק אני רוצה להגיד לבני (או בתי, אבל הציטוט ההגדתי ברור) - כנראה יותר לכיוון ההגדה הקיבוצית מאשר ההגדה הקלאסית שבישראל נוטים לקבל בתור ההגדה הנכונה. זאת תחת ההנחה שנחליט שסדר פסח בכלל מתאים לנו.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה