יום שלישי, 9 באוקטובר 2012

חיפוש טיסות, הדור הבא

אם יש משהו שגוגל יודעים לעשות טוב, זה חיפוש.

יש דברים שהם לא יודעים לעשות כל כך טוב (מישהו אמר פלוס??), אבל בחיפוש הם אלופים. מבין הקורפורייטים הבינלאומיים המרושעים, אני עדיין חושב שהם מהפחות גרועים, אבל אני סבור שהם הפכו להיות כזה. אני משתמש במוצרים שלהם הרבה פעמים כי הם הכי טובים שיש (או הסינרגיה של המוצרים שלהם עם האכסניה הזו, דרך משל, שווה את המחיר), אני משתדל לשמור על קצת פרטיות מהם (לא כ"כ קיים האמת), אבל אני לא מאוהב בכל דבר שהם עושים רק כי הם עושים את זה. 
Evil Global Corporates
אבל, כשמגיע להם כל הכבוד, אני שמח לחלוק אותו.

כשעוברים לניכר מגלים שכרטיס טיסה כיוון אחד יקר יותר מהלוך ושוב. בעיני זה מגוחך, אבל ככה זה. אז ביציאה מהארץ קנינו כרטיס הלוך ושוב, במחשבה שבטח ננצל את צד החזור, וזה חוסך כסף. כמובן שקנינו את הכרטיס הזול ביותר שיכולנו, ומתברר שאפשר לקבוע את תאריך החזרה רק לשנה מעבר לתאריך הקניה. הכרטיס עצמו תקף לשנה, כך שאפשר לדחות את מועד החזרה רק לשנה מיום הטיסה בכיוון הלוך. 

מכיוון שקנינו את הכרטיס הזול ביותר שמצאנו, להזיז את התאריך יעלה לנו 180$, וזה בנוסף לתוספת העלות במידה והמחיר בתאריך הרצוי יקר יותר (והוא תמיד יקר יותר...)! כדי לבטל את הטיסה חזור, יש קנס של 240$, ורק אחרי הקנס מקבלים בחזרה כסף (אם בכלל, כלומר לא מקבלים). בנוסף - אם משתמשים בכרטיס חזור, צריך למצוא כרטיס הלוך-ושוב, שיתחיל בתאריך מסויים מאוד (נגיד, שבועיים אחרי שמגיעים לביקור), ושוב נמצאים במילכוד, שבו צריך להזיז את כרטיס ה"ושוב". כלומר, או לקנות כרטיס לא הכי זול בעולם, או לשלם קנס הזזה. הקנסות לעיל הם של לופטהאנזה, אבל יש חברות אחרות שבהן הקנס הזה הוא רק 80$. 

פיתרון אפשרי לסבך הזה התברר לי רק היום, כשדיברתי עם B על הסיפור הזה: מתברר שאם קונים את הכרטיס בלופהאנזה בטלפון (או בדלפק), אפשר לדרוש תאריך יותר רחוק לכרטיס (היום כשקונים אוןליין כנראה שאפשר לקבוע את זה רק חצי שנה מהיום, הם רוצים שתאלצו לדחות את הכרטיס ולשלם קנס...). כמובן שזה דרש את המנהל, שנתן שובר החלפת תאריך פעם אחת חינם, והורה להם להשתמש בו ביום הטיסה, בעת הצ'ק-אין, לקבוע את תאריך החזור המבוקש. למעשה זה לא פותר הכל, כי עדיין מקובעים כמעט שנה מראש לתאריך מסויים, ואם צריך להזיז בכל זאת, עדיין יש קנס. 

עוד פיתרון אפשרי הוא לקנות כרטיס לכיוון אחד במיילים צבורים, אבל אנחנו אקראיים מדי - כל פעם טסים בחברה אחרת, והמיילים פגי תוקף. כמו שפעם אמרתי לאיזה PM בעבודה שהשוויץ שהוא טס ביזנס - אני מעדיף לטוס פעם בשנה במחלקת תיירים, מאשר לטוס פעם בחודשיים טראנס-אטלנטי, כמוהו. 

בקיצור, בחישוב זריז התברר שתוך שנתיים-שלוש-ארבע מגיעים לזה שמאבדים מספיק כסף ושינה על התעלולים האלו מכדי שיהיה שווה את ההתעסקות. ואז מתחילים לחפש טיסות, ומגלים שהן יקרות, וקשה למצוא פשרה טובה בין זמנים, תאריכים, קונקשנים, חיכיונות ומחיר. 
אתרי חברות התעופה איטיים, שונים זה מזה ולא נוחים.
קיאק לא משפרים הרבה את החיים - יותר מוצלח מאשר לחפש בעשרה אתרים של חברות תעופה שונות, אבל עדיין לא הכי כיף. אקספדיה גם במצב דומה. גם פלייט-סנטרה לא הרבה יותר טובים.
איזה כיף שנגמר להם החופש! אני שונאת הסופשים הארוכים האלו

אנטר גוגל פלייט-סרצ'

גילוי-נאות - הם עדיין בבטא - ובכל זאת צריך לקחת בערבון מוגבל את חלק מהדברים - פרטים למטה, אבל קשה כבר לחכות שיגמר הבטא, פשוט צריך להוריד את הכובע בפני החבר'ה שמאחורי זה!

דמיינו עולם שבו בוחרים תאריכים, ומקבלים מיד את המידע על המחירים! והנה, זה כאן! מיד! לא עם חיכיון של דקה, אפילו לא עם חיכיון של 10 שניות! מסחרר!! טוב, סביר שכשיהיה שם מידע מקיף יותר (ראו בעיות, למטה), החיפוש כן יארך מספר שניות, אבל אני אעמוד בזה. 
זה קל כמו אחת שתיים שלוש...
שלב ראשון - לבחור יעדים ותאריכים, ולבחור טיסה יוצאת

שלב שני, לבחור טיסה חזור. שימו לב לפרטים שאני תמיד רוצה, ומקבל כאן: זמן המראה, סה"כ זמן מסע, מתי מגיעים, בשעון מקומי, מס' עצירות, ומחיר

שלב שלוש - לבחור מספר נוסעים וללחוץ על ההמשך. זה יפנה לאתרים אחרים, כי גוגל בכל זאת עוד לא מוכרים טיסות בעצמם.  אבל המחיר כולל את כל המיסים, מכסים, ועלויות! כמו שצריך
חכו, יש עוד! אפשר לשכלל את החיפוש (אפשר גם קודם...) - להגביל כמות קונקשנים, להגביל שעות (שהמנסע לא יארך יותר מ-20 שעות למשל), לבחור את שדות התעופה שטסים דרכם, חברות התעופה, להגביל מחיר, להגביל שעות המראה או נחיתה, ועוד. 
ואם זה לא מספיק, אז אפשר גם לקבל מבט על המפה, או גרף שמאפשר לבחור לפי תאריכים את הזמן שיהיה הכי זול:
באופן דיי מעניין, קיבלנו גרפים שונים אני חושב שהם עדיין עורכים ניסויים בבני אדם - על האינטראקציה השונה עם הגרפים השונים
באופן דיי מצחיק, גוגל מציעים לחפש את אותו חיפוש אצל המתחרים. אני חושב שבהתחלה זה היה באמת כדי שאוכל להיווכח עד כמה השירות שלהם בעל ערך, אבל עכשיו אני רואה שהם גם רוכבים על זה יפה - שמו את זה כפרסומת, וכשלוחצים על זה, המתחרים משלמים לגוגל. טוב, ככלות הכל, הם עדיין מרוויחים את רוב הונם מפרסום, וחבל, אבל תכל'ס, אין לי מה להתלונן, זה מספק לי הרבה שירותים חינם חינם:
כאחרוני התקציבאים
אז זו המלצתי - להשתמש בשירות המרהיב הזה במידת האפשר. וכן, בסוף קנינו הלוך ושוב מכאן, ואת כרטיס ה"ושוב" שכביכול יש לנו, נספוג כחלק מעלות המעבר. המחיר שמצאנו היה אחלה, הזמנים מתאימים לנו גם במשך, וגם בתאריכים, ואין (כמעט) פשרות. למרות כל זה, אם רוצים להיות בישראל גם בכריסטמס וגם בניו-יירז (למקסם ימי חופש...), צריך להזמין המון זמן מראש, וזה כנראה עדיין דיי יקר, וזו היתה הפשרה שלנו - לא למקסם את ימי החופש.

הבעיות בבטא (והשמועה אומרת שהן יתוקנו):
  • אפשר להשתמש בישראל כיעד, אבל לא כמקום מוצא, ועל כן הסליחה עם קוראינו בארץ-הקודש, שכן זה רק לזרות מלח על הפצעים עבורכם. 
  • כשאנחנו קנינו, ניתן היה לחפש רק חצי שנה קדימה, כרגע נראה שאפשר לחפש כמעט שנה קדימה!
  • כשאנחנו קנינו, היה ניתן לחפש רק בטווח של שבועיים וחצי - בין הטיסה היוצאת לנכנסת. כרגע נראה שהמגבלה היא 330 יום!
  • הטיסה הזולה ביותר שמצאנו - לא היה ניתן לקנות אותה - והשניה הפנתה לאתר אחר (פלייט נטוורק), אמנם הצלחנו לרכוש אותה, אבל בחיפוש ישיר באתר הזה לא היה ניתן למצוא אותה.


סוף-דבר - ותודה ל-N, הוא יודע על מה.

2 תגובות:

  1. כרגיל - גוגל עושים מה ששאר העולם נכשל בו כשלון מחפיר...

    שאלה - האם אפשרי למכור את החצי הנותר של הכרטיס למישהו אחר? נגיד למי שהולך להגר ובדיוק רוצה את הכרטיס? זה יכול להיות פתרון מושלם :)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מאוד אופתע אם הם מאפשרים למכור את החצי הנותר למישהו אחר, ובכל אופן במקרה שלנו מדובר על כרטיס מונקובר לישראל, ככה שזה לא ממש עוזר למי שרוצה להגר החוצה מישראל. אבל אבדוק.

      בנוסף - כמו שאמרתי, יש דברים שגוגל עושים טוב להדהים, ויש דברים שהם מפשלים בהם. לא הייתי אומר שההצלחה הזו היא "כרגיל", אבל היא בהחלט הצלחה איפה שאחרים לא הצליחו.

      מחק