תחבורה בישראל היא עונש גם בימים טובים, אבל לרגל החנוכה נוצר רושם שעם ישראל החליט לבלות אותו באיילון ובכביש 4, עם או בלי עזרה של תאונות, וכנראה תוספת מבקרים בפסטיגל. תחושת המצור היתה עזה - שעות בפקקים בחזור מהעבודה, על פגישה עם המשפחה אין מה לדבר בכלל. בן דוד שלי ניסה את זה אבל הגיע באיחור של שעה ואחרי 5 דקות כבר היה צריך לצאת לפקק חזרה.
בקצרה אציין לעצמי שתחבורה ציבורית פה היא יקרה, לא אמינה, לא קיימת בשבת, מאריכה את משך הנסיעה בכפליים מנסיעה באוטו, ולעיתים הזולת בלתי נעים. בנהיגה ברכב מגלים שכולם עושים מה שבא להם בכביש, חיים בצל הסכנה, ובסוף הנסיעה יש תחושה של סיום מלחמה. זו נבלה וזו טריפה.
כנראה שגלימת הבלתי נראה של פרודו משר הטבעות היתה עשויה מחלקי קטנוע, כי גם מי שעולה על קטנוע הופך לבלתי נראה, ולא משנה כמה הוא ינהג זהיר.
תופעות נפוצות ומסמרות שיער:
1. אי עצירה להולכי רגל במעבר חציה
2. מעבר נתיב בלי לאותת
3. אי שמירת מרחק
4. לא נותנים להשתלב בנתיב
5. כניסה לצומת לא פנוי וחסימה שלו
6. צפירות בלתי פוסקות כאילו שזה יעזור
7. נסיעה איטית בנתיב שמאלי
8. נסיעה בנתיב ירידה עד רגע לפני סיומו וחסימה שלו בזמן השתלבות בפקק על איילון
9. חסימת נתיב אמצעי כדי להשתלב בנתיב פניה קרוב לקצה שלו ולעקוף קצת פקק
10. לעצור רק לרגע להוריד או לאסוף מישהו, רצוי רגע אחרי רמזור כדי שכל מי שמאחוריך יתקע בצומת
11. לעקוף מימין ולא לתת לאוטו איטי לעבור לנתיב ימני כי כולם עוקפים אותו מימין
בשלב ראשון לא יהיה לנו אוטו בקנדה, ואולי אפילו לעולם לא - רק נשכור אוטו כשנרצה לטייל. מעניין כמה קל יהיה להסתגל לג'ונגל ברחובות ואנקובר.
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
השבמחקלמרות שאני מסוייג קצת מתוכן התגובה הראשונה לפוסט הזה - אני מסכים שכלל הנהגים כאן לא סובלים מעודף סבלנות וסובלנות.
השבמחקלנו היה חשוב להזכיר לעצמנו את אימי חג-החנוקה לפני ששוכחים - כי עכשיו האיילון כמעט פנוי, ואפשר בקלות לא לזכור את זה, ולהגיע לביקור בטעות באמצע ה"חג".
ביום שישי בערב לקחנו מונית חזרה מת"א לפרבר רמת-גן, וביקשתי מהנהג לעצור איפה שנוח.
הוא ענה: "אני מונית, נוח לי בכל מקום".
ממש היה אפשר לשמוע את הפיוז שלי קופץ, ועניתי לו, בעצבנות מסויימת: "בדרך כלל אני לא מונית, ולי זה מפריע. אז בבקשה תעצור במקום שלא יפריע לשאר התנועה!"
גררר.
הייתי רוצה לעודד אותך ש"פה זה שונה", אבל לצערי בטורונטו הכבישים הם ג'ונגל מסוכן לא פחות ואם יוצאים לכביש 401 זה בכלל סכנת נפשות.
השבמחקההבדל הוא שפה הכבישים בתוך העיר רחבים הרבה יותר אז אם נהג מונית עוצר בצד, זה כמעט לא מורגש, שלא לדבר על כך שהמשטרה פה אשכרה עובדת, שזה שינוי מרענן.
אפילו האמירה "המשטרה פה אשכרה עובדת" כבר אומר שהמצב בטורונטו כנראה יותר טוב מבאיילון, שם המשטרה עסוקה בדברים הפחות מסוכנים, אך המניבים קנסות.
השבמחקאני מקווה שכשבממוצע לחצי החיים ירגעו קצת, יהיה אפשר להתמודד מדי פעם עם פקקים כשמרגישים פחות road rage.
(במקום התגובה הראשונה לפוסט - שאותה נאלצנו לערוך מעט)
השבמחקמאוד נוגעת ללב, אנחנו שכבר "בדרך החוצה" נירה לי מרגישים את זה יותר, את מדברת על איילון תרו מה קורה בירושלים, --- --- זה הישרדות לא חיים...בהצלחה לכולנו בדרך החוצה.....
הGTA זה האזור הצפוף ביותר בקנדה כך שהוא לא דוגמא מייצגת. בנוסף, לא הייתי מגדיר את הנסיעה ב401 שם כסכנת נפשות. היי ווי אמריקאי עמוס טיפוסי. מערבה מהGTA הכבישים פנויים, כנל בוונקובר העיר הגדולה במערב, אני חושב שהסיבה היחידה בגינה נתקלתי בפקקים היא עבודות בכביש.
השבמחקאהה, והנהגים פה מאוד מנומסים ולא אגרסיבים (ברובם).